728x90 AdSpace

  • Latest News

    Thursday, 10 March 2016

    Buru Teroris Santoso yang Makin Terdesak, Operasi Tinombala Diperpanjang

    Kapolri Jenderal Badrodin Haiti (Foto: Lamhot Aritonang/detikFoto)

    Jakarta - Operasi Tinombala dalam memburu teroris Santoso dan kelompoknya di Poso yang dimulai sejak Januari lalu seharusnya berakhir pada Rabu (9/3/2016). Namun, Kapolri Jenderal Badrodin Haiti menyatakan operasi itu diperpanjang.

    "Operasi Tinombala akan kita perpanjang selama dua bulan," kata Badrodin di Mabes Polri, Jalan Trunojoyo, Kebayoran Baru, Jakarta Selatan, Kamis (10/3/2016).

    Badrodin menuturkan, belum ada rencana penambahan personel dalam operasi ini. Namun begitu, Badrodin mengatakan operasi akan tetap dibackup oleh personel TNI.

    "Kita tidak tahu (apakah akan dibantu personel Kopassus), tetapi kita minta kepada panglima TNI untuk bisa membackup operasi ini. Kan selama ini udah dibackup, Operasi Camar Maleo IV, Tinombala ini," lanjutnya.

    Satu anggota teroris kelompok Santoso tewas dalam baku tembak terakhir dengan aparat gabungan TNI dan Polri yang tergabung dalam Satgas Operasi Tinombala. Posisi Santoso dan kelompoknya pun kian terdesak.

    Baku tembak antara kelompok Santoso dengan aparat itu terjadi di Uwe Pokaihaa Desa Torire, Lore Piore, Poso, Sulawesi Tengah sejak Minggu (28/2/2016) hingga Senin (29/2/2016) dini hari.

    "Iya, posisi Santoso semakin terdesak," kata Badrodin saat dihubungi detikcom, Jumat (4/3/2016).

    Seorang anggota polisi juga mengalami luka dalam baku tembak tersebut. "Enggak tewas, (hanya) luka ringan," tandas Badrodin. 
    (idh/hri)

    http://news.detik.com/
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    2 comments:

    1. semua orang menjadi sangat carefull dalam laman web ini. saya amat gembira untuk membuat keterangan mengenai bagaimana i mendapat pinjaman saya pemberi pinjaman pinjaman legit, i telah menderita di tangan peminjam internet palsu dalam laman web ini khususnya, saya telah digunakan dalam beberapa firma pinjaman di sini dan semua yang mereka lakukan adalah bertanya kepada saya untuk pembayaran dan selepas pembayaran saya, saya tidak akan mendapatkan apa-apa pinjaman dari mereka, mereka adalah orang-orang palsu dari Ghana, UK dan juga India. i dalam kesakitan kerana hutang saya, dan pembayaran yang saya dibayar lain untuk mendapatkan pinjaman yang dibuat hutang saya lebih besar. i amat gembira apabila rakan saya memberitahu saya bahawa dia mendapat pinjaman daripada internet, dia adalah orang yang memberitahu saya tentang Esther Jones Peminjam dari United Arab Emirates, dan saya memohon pinjaman sebanyak RM88,000, saya mengikuti semua prosedur , saya berfikir bahawa saya tidak akan mendapatkan pinjaman, tetapi saya amat gembira apabila pinjaman saya telah diluluskan dan dihantar ke akaun bank saya secara langsung dalam masa 2 hari menyapu. i telah membayar semua hutang saya sekarang dan i am kewangan yang stabil kerana saya menulis mesej ini. Oleh itu, jika mana-mana anda berada di sini untuk memohon pinjaman, anda perlu menghubungi Esther Jones di Amerika Arab E-mel, mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman pinjaman sebenar, yang lain adalah palsu. Hanya ikut semua prosedur dalam Esther Jones dan saya memberi jaminan kepada anda bahawa anda juga akan mendapat pinjaman anda seperti saya dan frined saya. anda perlu bijak supaya anda tidak akan kehilangan wang seperti saya, hubungi Esther Jones kini dalam e-mel mereka jika anda benar-benar memerlukan pinjaman dalam estherjones.lenders@gmail.com
      hubungi saya terlalu jadi saya boleh memberi anda maklumat lanjut .. sitifajriyah9988@gmail.com
      Terima kasih kasih kerana membaca kesaksian saya dan Membantu saya bersyukur kepada Allah

      ReplyDelete
    2. Halo, saya Mrs Nelly mulia, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang menawarkan pinjaman pada tingkat bunga hanya 2%. kami menawarkan, pinjaman pribadi, kredit mobil, modal usaha, pinjaman pribadi dll untuk individu dan perusahaan yang dalam kesulitan keuangan di bawah persyaratan pinjaman yang jelas dan dan dimengerti. hubungi kami hari ini melalui email sehingga kami dapat memberikan persyaratan pinjaman dan kondisi: (nellyperious@gmail.com)

      ReplyDelete

    Item Reviewed: Buru Teroris Santoso yang Makin Terdesak, Operasi Tinombala Diperpanjang Rating: 5 Reviewed By: Copas Sanasini
    Scroll to Top